Lekcije stare grščine

[Lekcije stare grščine][bleft]

Literatura

[Literatura][bsummary]

Zgodovina in kultura

[Zgodovina in kultura][grids]

Literatura

Grška književnost: Oda ljubosumnosti


Sapfo, ki je bila znana po ljubezenski liriki, je živela v 7. stoletju pr. n. št. na otoku Lesbosu. večina njenih pesmi se je izgubila. Ena izmed ohranjenih je oda ljubosumnosti. 

Sapfo: Oda ljubosumnosti


Kot bog se mi zdi mož, ki ima pravico,

da srečen ti nasproti sme sedeti,

da more ti v oči smehljave zreti,

slušaje sladko tvojo govorico.



A meni v strahu stiska se srce:

zakaj če ugledam te za hip samo,

mi otrpne jezik, usta oneme,

gomzeč prešine ogenj mi telo.



Tema zagrne jasni po pogled,

v ušesih šumno mi bučanje bije

in mrzel pot na mah me vso oblije,

po udih spreletava me trepet.



Boj bleda sem ti ko usahla ruša,

še malo, pa bi umrla, se mi zdi;

vendar Agalis moja, močna duša,

prenesti mora vse, kar se zgodi.

        (Prevod A. Sovre)


                         

Ni komentarjev: